Content marketing i pozycjonowanie – wypromuj się! Większość ludzi przeprowadza badania, zanim podejmie o zakupie jakiejś rzeczy lub skorzystaniu z usługi. Zastanówmy się, czy kupując nowy laptop, smartfon, samochód czy kosiarkę, spędziliśmy dużo czasu w Google i na YouTube. Wyszukiwanie i czytanie recenzji i opinii znajomych i nieznajomych w mediach społecznościowych i nawiązywanie kontaktów z grupami to wspaniałe sposoby na znalezienie odpowiedniego produktu lub usługi, odpowiadającej naszym potrzebom. Inteligentne firmy rozumieją to i przyjęły takie podejście.
Strategia content marketingu
Metodologia content marketingu jest prostą koncepcją. Przede wszystkim mamy przyciągać, dzięki świetnym treściom (blogi, filmy wideo, studia przypadków, dokumenty itp.) i angażować się, przedstawiając cenną ofertę. Na koniec, musimy konwertować, czyli z biegiem czasu pokazywać w co się zaangażowaliśmy, czy mamy odpowiednią wiedzę i doświadczenie, by rozwiązać problemy klientów. Choć koncepcja content marketingu jest prosta, wdrożenie go nie jest takie proste.
Żyjemy w hałaśliwym świecie, więc trudno jest skupić uwagę ludzi. Zastanówmy się, ile filmów obejrzeliśmy lub liczbę blogów, które szybko porzuciliśmy. Jedynym gwarantowanym sposobem, by zachęcić klientów, jest opracowanie atrakcyjnych i odpowiednich treści. Nasze działania związane z marketingiem treści powinni angażować osoby. Musimy być tam, gdzie one i dostarczać treści, jakie chcą. Treść musi być odpowiednia i specyficzna. Opowiedzmy historię i pokażmy, że rozumiemy potrzeby swoich klientów. Zastanówmy się nad różnymi kanałami, których będziemy potrzebować, aby uzyskać dostęp do swoich treści (wyszukiwarka Google, Twitter, Facebook, YouTube itp.). Upewnijmy się, że treść ma wyraźny cel. Określmy, jak będziemy mierzyć skuteczność swojego planu. Miejmy na uwadze charakter swoich treści. Nie umieszczajmy tylko swojej oferty, ale zawrzyjmy coś istotnego w zamian np. za e-mail naszego klienta. Content marketing różni się od marketingu tradycyjnego lub szeptanego. Tamte rodzaje marketingu przyciągają uwagę ludzi, ale zwykle im przeszkadzają. Dzięki marketingowi treści im pomagamy, gdy aktywnie szukają pomocy. Nie zamieniajmy tej okazji w reklamę, wykorzystajmy ją do budowania zaufania i świadomości marki. Content marketing jest mierzalny, opłacalny i działa. W połączeniu z automatyzacją marketingu, jest potężnym narzędziem, które zbuduje naszą markę i wzmocni generację leadów online.
Zaangażowanie
Ewolucja w technologii i sposób, w jaki zintegrowaliśmy ją w każdą część naszego życia, oferuje firmom niesamowite możliwości zaangażowania się w relacje z obecnymi i potencjalnymi klientami. Pozycjonowanie stron ( https://www.wildmoose.pl/pozycjonowanie-stron-szczecin/ ) wymaga poświęcenia czasu i wysiłku na opracowanie strategii marketingowej na wielu platformach. W ten sposób możemy zoptymalizować wyniki swoich kampanii. Takie podejście obejmuje szereg specjalności, od gromadzenia danych i zestawiania do projektowania i marketingu w mediach społecznościowych. Dlatego wielodyscyplinarna strategia marketingowa staje się niezbędna, aby przeprowadzić udaną kampanię.
Nowoczesny marketing
Firma może dostosować swoje rozmowy i metody komunikacji z istniejącymi lub potencjalnymi klientami. W rezultacie firmy mogą zapewnić, że dostarczą odpowiedni rodzaj informacji w odpowiednim kontekście odpowiednim osobom we właściwym czasie, a następnie można wykorzystać odpowiedzi. Powinniśmy analizować i stosować dane, pisać i projektować ciekawe treści. Musimy zrozumieć klienta i dostosować do niego produkty lub usługi. Powinniśmy koordynować kampanie 3D we wszystkich mediach, zarówno w trybie offline, jak i online.
Cyfrowe narzędzia marketingowe
Istnieje wiele narzędzi marketingowych do wyboru. Możemy płacić za reklamy. Możemy też znaleźć się w bezpłatnych wynikach wyszukiwania lub mediach społecznościowych. Pomocne, pouczające posty na blogu i stronach internetowych, porady, coś co przyciąga uwagę. Jeśli kliknęli w link w mediach społecznościowych i znaleźli się na naszej stronie, musimy ich zatrzymać. Nie pozwólmy im odejść i sprawdźmy treści konkurencji. Przede wszystkim prezentujmy cenniejsze treści. Nasz plan marketingowy pozwala stworzyć ramy, które możemy uzupełnić o świetne treści. Bez informacji, postów na blogu, filmów, podcastów, poradników, list kontrolnych, prezentacji, e-maili i tym podobnych, to tylko pusta strona lub blog. Treści muszą przyciągać klientów i utrzymywać ich zaangażowanie, dopóki nie będą gotowi kupić tego, co sprzedajemy.
Podstawowe zasady
Najpierw musimy zrozumieć swoich klientów, z którymi chcemy rozmawiać. Zrozummy ich pracę, życie, wyzwania i aspiracje. Następnie sprawdźmy, w jaki sposób nasi idealni klienci podejmują decyzje, jakiego rodzaju informacji potrzebują na każdym etapie procesu, nawet na najwcześniejszym etapie, zanim dowiedzą się, czego tak naprawdę szukają. Teraz stwórzmy treści, która pomoże nam na każdym etapie procesu. Nie myślmy tylko o sobie, ale wyzwaniach i problemach naszych klientów i dostarczajmy informacji, ułatwiających im życie. Pomyślmy o szerokich tematach, jeśli jesteś architektem, możesz pisać o wystroju wnętrz.